Aktualno 17.11.2016 17:10

Na Googlovem razpisu za medije uspešna tudi STA

Ljubljana, 17. novembra - Slovensko visokotehnološko podjetje Quintelligence in Slovenska tiskovna agencija (STA) sta za svoj skupni projekt uspela pridobiti sredstva na mednarodnem razpisu fundacije Digital News Initiative, ki jo je ameriški spletni velikan Google ustanovil skupaj z več vodilnimi svetovnimi medijskimi hišami.

Ljubljana.
Računalnik, internet, medmrežje, tehnologija.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Quintelligence in STA sta sredstva dobila za projekt, v okviru katerega bosta razvila spletno orodje za spremljanje novic na globalni ravni. Razvila ga bosta na osnovi prototipnega orodja Event Registry, ki se nahaja na spletnem naslovu http://eventregistry.org/.

Omenjeno napredno tehnološko orodje bo poleg samega spremljanja novic na spletu omogočalo med drugim tudi samodejno povezovanje novic o istem dogodku oziroma temi, semantično analizo in na tem temelječe opremljanje novic s ključnimi meta podatki, hitro zaznavo izrednih novic ter vrsto naprednih možnosti iskanja in analiz novic.

Orodje bo podpiralo čezjezikovnost, kar pomeni, da bodo vse omenjene funkcionalnosti delovale pri vseh novicah, ne glede na jezik, v katerem bodo spisane. Na ta način bo orodje uporabno za najširši krog potencialnih medijskih oziroma novinarskih uporabnikov po vsem svetu.

Fundacija je v tokratnem, drugem krogu financiranja sicer izbrala 124 projektov iz 25 evropskih držav. Izbrane projekte bo sofinancirala v skupni vrednosti 24,2 milijona evrov, piše na Googlovem blogu, dostopnem na povezavi https://goo.gl/EOgTO4.

Tudi v prvem, finančno podobno velikem krogu financiranja je bil izbran slovenski projekt. Takrat ga je dobil inštitut Danes je nov dan za spletno orodje Parlameter, ki bo z raznolikimi analizami glasovanj in transkriptov lajšalo spremljanje dela v slovenskem državnem zboru. Njihovo orodje bo zaživelo predvidoma v prvi polovici letošnjega decembra.

Cilj sredstev, ki jih razdeljuje fundacija Digital News Initiative, je spodbujati zagon novih, inovativnih medijskih projektov, tako s strani startupov kot uveljavljenih medijskih hiš.